פוסט שיר – "אני לא כאן לבדר אתכם / בזמנו זה נראה פתרון"

 אי שם בדרך לאי פה

החדש של הבילויים "שכול וכישלון" יצא בדיוק עם תחילת שירות המילואים שלי. וכך, אני נוסע באוטו בין מחסומי צה"ל וחומות הפרדה, ושומע בדיסק  שירים נגד הכיבוש.

מתוך הדיסק הנפלא (רוצו לקנות), רציתי מאוד להצביע על שיר אחד, השיר החמישי בדיסק – "תנשב הרוח". שיר מחאה כל כך בוטה וחריף נגד הכיבוש והצבא אני לא זוכר בשירה העברית (ואשמח אם תתקנו אותי).

 תנשב הרוח – הבילויים

תנשב רוח תנשב
העצים מרכינים את ראשם
השמיים אותם השמיים
ואין כל סימן למטר

תישן ילד תישן
שאלות זה דבר מסוכן
הם היו רחוקים מהעיר
זה טיפה מסובך להסביר

תאחז בזה
אנחנו ניסינו מאוד
כיסינו את כל החורבות
שינינו את שמות הרחובות
ניסינו מאוד
היסינו שמועות
כשבעצם קיווינו לשיר עם אבינו
סובב לו סובב הפינג'אן
תאחז בזה

נכון ילד נכון
שאכלנו אותם בלי לימון
שסגרנו אותם בפסנתר
בזמנו זה נראה מסתבר

נכון ילד נכון
שנכנסנו על זברות לכפר
לא עשינו את זה מרצון
זה היה המ"פ שאמר

תאחז בזה
אנחנו ניסינו מאוד
כיסינו את כל החורבות
שינינו את שמות הרחובות
ניסינו מאוד
ניקינו כתובות
כשבעצם קיווינו לשיר עם אבינו
סובב לו סובב הפינג'אן
תאחז בזה

נכון ילד נכון
שהחזקתי אותה מאחור
זה היה לצרכי בטחון
כשעברנו עליה בתור

נכון ילד נכון
שלקחנו אותה אל החול
שנתנו לה את שתחפור
בזמנו זה נראה פתרון

תאחז בזה
אנחנו ניסינו מאוד
כיסינו את כל החורבות
שינינו את שמות הרחובות
ניסינו מאוד
היסינו שמועות
כשבעצם קיווינו לשיר עם אבינו
סובב לו סובב הפינג'אן
תאחז בזה

5 תגובות על פוסט שיר – "אני לא כאן לבדר אתכם / בזמנו זה נראה פתרון"

  1. מאת גבע:

    שיר מצוין

    אתמול היית בהופעה שלהם ופתאום זה נפל לי

  2. מאת willkins:

    אני דווקא תמיד קראתי את זה לא כשיר מחאה נגד הכיבוש, אלא שיר מחאה על האופן בו הממסד הישראלי החליט להתייחס אל המאורעות של מלחמת 48 (או במילים אחרות, שיר על הנכבה מנקודת מבט פוסט-ציונית).

  3. מאת sapo:

    שיר מצוין בהחלט. השיר מזכיר את הנכבה הפלסטינית וכיצד ממשלת ישראל והציונות ניסתה להסתיר את הגירוש של כמעט מיליון פלסטינים ואת הריסת יותר מ-500 כפרים. "ניסינו מאוד, כיסינו את כל החורבות" זאת פשוט יצירה נפלאה ודי מהפכנית לשיח הישראלי המקובל. ישנם הרבה זמרים ולהקות ששרים נגד הכיבוש אך מתייחסים בדרך כלל לכיבוש של 67 ולא לכיבוש של 48. כאן יש פריצת דרך והיא נפלאה ללא ספק.

  4. מאת אלדד:

    אלבום מעולה אין ספק קניתי גם אני תותחים אד אחד החברה האלה מויזקלית ורעיונית

  5. מאת galili:

    אלעד, מסכים לכל מילה. חבל שהם הכריזו אתמול שהם מתפרקים…

כתיבת תגובה

